Varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami

OPIS

Glavna načela izbirnega predmeta varstvo pred nesrečami so:

  • interdisciplinarnost (povezanost predmeta z drugimi predmeti in vrstami znanja),
  • altruizem,
  • prostovoljnost,
  • usmeritev v prihodnost, iskanje zamisli in rešitev za ohranjanje preteklosti in sedanjosti za zadovoljevanje potreb prihodnjih generacij.

TEME

Vsebine predmeta so naravnane na pridobivanje temeljnega znanja učencev o:

  • pojavu naravnih in drugih nesreč kot stalnem spremljevalcu človeštva;
  • dejavnem odnosu človeštva do nesreč;
  • vlogi sodobne družbe, načinu življenja, odnosu do okolja in njihovem vplivu na nastanek nesreč;
  • ogroženosti zaradi naravnih in drugih nesreč;
  • ukrepih za preprečevanje nesreč in ukrepanju pred nesrečami, med njimi in po njih;
  • pomenu prostovoljstva in delu reševalnih služb.

CILJI

Cilji in vsebine predmeta se povezujejo z vsebinami, ki jih učenci obravnavajo pri obveznih predmetih od 1. do 9. razreda in zunajšolskih dejavnostih. Učni načrt je zasnovan tako, da učenci pri izbirnem predmetu razširjajo in poglabljajo svoje znanje.

Predmet pri učencih in učenkah spodbuja razvoj teh stališč in vrednot:

  • oblikovanje dejavnega odnosa do okolja;
  • želje po ohranjanju vsega našega okolja in usmerjenost v prihodnost skupaj z iskanjem novih preventivnih ukrepov, s katerimi bi izboljšali razmere za življenje in gospodarjenje;
  • oblikovanje dejavnega odnosa do ogroženosti zaradi nesreč;
  • pripravljenost na pomoč drugim in prostovoljno delo.

Posebno pomembni načini dela so:

  • razgovor, ki ga uporabljamo pri vodenih razpravah o varstvu pred nesrečami in pogledih na varnost ter mogočih rešitvah, razlogih in podobno,
  • projektno učno delo, pri katerem poteka medpredmetna obravnava posameznega zaščitno-reševalnega problema, in sicer od zasnove do predstavitve dosežkov na šoli, v gasilski enoti, gasilskem društvu, drugih društvih in organizacijah ter v lokalni skupnosti,
  • problemski pouk, pri katerem se obravnavajo primeri iz literature in z videa ter tudi resnični primeri o raznih oblikah ogrožanja in tudi psihološki dejavniki, ki vplivajo na ravnanje ob nesrečah,
  • razvijanje sposobnosti za inovativno ravnanje, iznajdljivost v različnih položajih, saj pri delu nikoli ni mogoče predvideti vseh postopkov in dejanj, vsaka nova zgodba prinaša tudi nove izzive,
  • simulacije izbranih rešitev, taktičnih zamisli ali uporabe različnih vrst tehnike ter zaščitnih in reševalnih sredstev,
  • izobraževanje s pomočjo didaktičnih iger, učenci z igro pridobivajo znanje o tem, kaj morajo storiti pred nesrečo, med njo in po njej,
  • multimedijsko izobraževanje s pomočjo računalniških iger in interneta,
  • igra vlog, ki je dejavno lotevanje opravljanja preprečevalnih in izvedbenih nalog varnosti pred naravnimi in drugimi nesrečami.

OCENJEVANJE

Ustna ocena,  praktično delo.

PRIPOMOČKI

Zvezek.

PREDVIDENA ORGANIZACIJA

1 ura tedensko.

AKTIVNOSTI

šol. leto 2018/19 – Obisk regijskega centra in gasilske brigade Koper

Morda vam bo všeč tudi...