Umetnost – gledališka dejavnost
Predmet umetnost in z njim povezane učenčeve aktivnosti kulturno-umetnostno vzgajajo učenca za kakovostno preživljanje prostega časa. Ustvarjanje učencu pomeni sprostitev in ugodno počutje. Učenci z ustvarjanjem izražajo in spoznavajo sebe v odnosu do okolja ter pri tem osebnostno rastejo (razvoj učenčeve samozavesti, samopodobe, osebnostne in nacionalne identitete).
Predmet obiskujejo učenci 4., 5. in 6. razreda. Namenjena mu je 1 ura tedensko, torej 35 ur letno. Občasno si bomo izven urnika ogledali predstave izven učilnice.
DEJAVNOSTI
Učenci:
- spoznavajo osnovne strukture gledališča in dramskega besedila,
- usvajajo osnovna igralska izrazna sredstva (telo, gib, glas, govor),
- razvijajo občutek za prostor, govorno in telesno interpretacijo,
- ustvarjajo idejna besedila ter lastna dramska besedila,
- razvijajo sposobnosti za individualno in skupinsko delo ter interakcije s soigralci, prostorom, likovnimi in drugimi prvinami predstave, krepijo zaupanje in samozavest,
- improvizirajo in ustvarjajo krajše gledališke prizore,
- doživeto in estetsko poustvarijo otroške/mladinske gledališke predstave.
OCENJEVANJE ZNANJA
Pri predmetu umetnost učenčevo znanje ocenjujemo s številčnimi ocenami glede na opredeljene cilje in standarde v učnem načrtu. Ocenjujemo npr. učenčeve ustne odgovore, nastope učencev, igro vlog in druge dejavnosti. Pri ocenjevanju izhajamo iz opredelitve, kaj naj bi se učenci naučili oz. kaj naj bi znali, zmogli, obvladali (količina znanja) in kako dobro (kakovost znanja, spretnosti), kar opredelimo z ustreznimi kriteriji (npr. izvirnost in izvedba, sporočilnost, izraznost, angažiranost, samostojnost, uporabnost izdelka).
Navajamo dve temeljni področji preverjanja in ocenjevanja znanja pri predmetu umetnost:
- ocenjevanje izvajanja
(npr. razumevanje in uporaba spretnosti, sposobnosti in znanj pri gledališkem, likovnem, filmskem, plesnem, glasbenem izražanju), - ocenjevanje ustvarjanja
(npr. uporaba spretnosti, sposobnosti in znanj pri ustvarjanju, oblikovanju, dopolnjevanju vsebin, poustvarjanju del, improvizaciji).