Nemščina
V času vse intenzivnejšega svetovnega povezovanja ima tuji jezik čedalje večji pomen tudi v vzgoji in izobraževanju. Še posebej to velja za nemščino, ki je jezik naših sosedov Avstrijcev, in ne tako zelo oddaljenih Nemcev in Švicarjev.
Kot splošnoizobraževalni predmet je nemščina pomembna za intelektualno rast posameznika, za oblikovanje samopodobe in samozavesti ter za vključevanje v družbo.
Ker pouk tujega jezika ves čas poteka v povezavi s kulturo in materinščino učencev, je pomemben tudi za krepitev odnosa do lastne identitete.
Znanje in jezikovne sposobnosti, ki jih učenci usvajajo pri pouku tujega jezika, so pomembne zaradi neposredne uporabnosti za učence, za širjenje njihove komunikacijske sposobnosti prek meja materinščine tako v poklicnem kakor tudi v zasebnem življenju.
Učenci začnejo z razvijanjem celostne sposobnosti za medkulturne in medjezikovne komunikacije s pomočjo nemščine. Skladno razvijajo vse jezikovne sposobnosti: slušno in bralno razumevanje ter govorno in pisno sporočanje, predvsem v vsakdanjih situacijah.
Usposabljajo se za navezovanje stikov, za komuniciranje, predvsem z vrstniki. Naučijo se sporazumevati z jezikovnimi in parajezikovnimi sredstvi.
Učenje nemščine pomaga razumeti, da je nemščina sredstvo, s katerim lahko pridobijo več znanja in izkušenj.
Sodoben pouk nemščine v osnovni šoli je usmerjen k učencu, njegovemu jezikovnemu razvoju in postopni samostojnosti.
TEME
Učenci skozi igrive situacije skladno razvijajo vse jezikovne sposobnosti: slušno in bralno razumevanje ter postopno govorno in pisno sporočanje.
Snov je podana skozi vsakdanje situacije, ki jih logično povezujejo z lastnimi izkušnjami iz vsakdanjega življenja in jih z lahkoto povežejo z materinščino.
CILJI
Učenci razvijajo osnovno poznavanje jezikovnih in pragmatičnih zakonitosti nemščine in s primerjalnega stališča poglabljajo razumevanje materinščine.
Za boljše poznavanje družbeno-kulturnega ozadja jezikovnih rab učenci s pomočjo namensko izbranih besedil spoznavajo z njim povezane kulture različnih nemško govorečih skupnosti ter poskušajo na osnovi lastnih izkušenj poiskati skupne značilnosti s slovensko kulturo.
OCENJEVANJE
Ustna ocena, pisni izdelki.
PRIPOMOČKI
Učbenik, delovni zvezek, zvezek, avdiovizualna sredstva.
PREDVIDENA ORGANIZACIJA
2 uri tedensko.