Elektronika z robotiko

OPIS

Elektrotehnika je enoletni tehnični izbirni predmet, pri katerem so v ospredju proizvodnja, prenos in poraba električne energije. V energetiki zavzema elektrika najpomembnejše mesto, saj učinki električnega toka omogočajo ogrevanje, razsvetljavo, pogon električnih motorjev … Pomembno je tudi, da električne naprave pri porabniku ne onesnažujejo okolja. Največji negativni vplivi na okolje so predvsem pri virih električne energije.

Pri predmetu elektrotehnika učenci pridobivajo temeljna  spoznanja  o proizvodnji, prenosu in porabi  električne energije.  Spoznajo  možnosti pridobivanja  električne energije  s klasičnimi (večinskimi) in alternativnimi viri in jih preskusijo  z modeli. Pri spoznavanju  porabnikov gradijo delujoče modele oziroma uporabne predmete. Pridobljeno znanje povežejo z drugimi naravoslovno-tehničnimi  vsebinami  (naravoslovje  in tehnika,  tehnika  in tehnologija,  fizika, kemija, biologija, gospodinjstvo, varstvo okolja).

Predmeti dela so uporabni. Pri delu učenci uporabljajo priročnike in druge vire. Pri konstruiranju iščejo lastne rešitve in samostojno organizirajo delovno mesto in potek dela. Vrednotenje obsega  vrednotenje  učenčevega prispevka in vrednosti izdelka.

Pouk je organiziran v ustrezno opremljenih šolskih delavnicah. Posebna pozornost je namenjena varnemu delu.

Predmet je vsebinsko najbolj povezan s predmeti naravoslovje in tehnika, tehnika in tehnologija ter fizika.

CILJI

Učenci in učenke:

  • spoznavajo temeljne pojme elektrotehnike ter njeno vlogo in pomen v energetiki in tehnologiji,
  • berejo in rišejo sheme električnih vezij, pri čemer si pomagajo tudi z računalniškimi simulacijami,
  • naštejejo nevarnosti pri uporabi električnih naprav in se pred njimi znajo varovati,
  • pridobijo znanja in spretnosti, pomembne za oblikovanje pozitivnega odnosa  človeka do vsakdanjega (lokalnega) in širšega (globalnega) okolja,
  • naštejejo in opišejo značilnosti različnih energetskih virov in kritično vrednotijo možnosti izkoriščanja virov ter vplive na okolje,
  • analizirajo posamezne primere uporabe  električne  energije  in predlagajo  racionalnejše rešitve,
  • načrtujejo in izdelajo različne modele električnih naprav s sestavljankami in\ali obdelavo gradiv,
  • pridobivajo in uporabijo informacije in znanja  s področja elektrotehnike iz monografij, periodičnega tiska in z interneta,
  • z uporabo projektnega in eksperimentalnega dela usvojijo temeljne metode in oblike dela, značilne za tehnično-tehnološko področje,
  • spoznajo vzajemno povezanost temeljnih  znanj  naravoslovnih  ved  z dosežki sodobne tehnologije,
  • ob praktičnem delu pridobivajo izkušnje za ločevanje med vzrokom in posledico,
  • razvijajo sposobnost za delo v skupini,
  • pridobivajo sposobnost samostojnega reševanja problemov,
  • spoznavajo  poklice s področja elektrotehnike in sposobnosti, ki so zanje potrebne, ter se motivirajo za prihodnje poklicno delo na področju elektrotehnike

Morda vam bo všeč tudi...